De toekomst van fps games

De eerste echte FPS game die mensen thuis konden spelen was MIDI MAZE op de Atari ST. Een spel waar je verrassend genoeg samen kon spelen met een maximum van 16 spelers (ook al veroorzaakte een speler aantal van meer dan 4 mensen normaal gesproken heel veel lag), MIDI MAZE was een spel waar je een Pacman-achtig wezen bestuurde die door een doolhof moest lopen. Andere spelers kon je uitschakelen door een bubbel naar ze te schieten. Het spel kon meer gezien worden als een test dan echt een fatsoenlijk spel. Deze dagen hebben we Far Cry (zoals Far Cry 6, meer informatie op de Ubisoft Store) en ook bijvoorbeeld Doom en Call of Duty. Maar wat brengt de toekomst?

Hoe zullen FPS games zich verder gaan ontwikkelen?

Grotere werelden, betere graphics, realistischer wapens. Het is logisch dat dit als het goed is met elke FPS game erbij komt. Uiteindelijk zullen de spelers bepalen hoe FPS games er in de toekomst uit zullen zien. De spelers zelf vormen de toekomst van FPS games door middel van wat ze kopen, en wat ze niet kopen. De immense werelden in FPS games die we ongetwijfeld zullen zien in de toekomst kunnen niet in de smaak vallen bij spelers, waardoor we in de toekomst terug kunnen gaan naar kleinere, compactere maps, waar de content geconcentreerd is over een kleiner oppervlak.

Kijken naar vandaag om te zien wat morgen populair zal zijn

Er zal altijd een grote vraag zijn naar zowel competitieve FPS games en meer solo-gefocuste FPS games die je speelt om te relaxen, en uiteindelijk zullen de verschillen tussen deze twee types FPS games steeds groter worden. Solo-gefocuste FPS games, met massieve werelden, grote verhalen en vele wapens. En competitieve FPS games, die waarschijnlijk zullen blijven focussen op effici├źnte mappen waar je constant je tegenstanders aan het schieten bent, of constant iets aan het doen bent om dichter bij de winst te komen.

Gerelateerd bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *